Search This Blog

Sunday 4 November 2012


*Ya Allah,aku tak ingin sendiri


Ya Allah,
Seandainya telah Engkau catatkan
dia akan menjadi teman menapaki hidup
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan di antara kami
Agar kemesraan itu abadi

Dan ya Allah..ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke tepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi ya Allah..
Seandainya telah Engkau takdirkan...
dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada di sisiku

Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja
Agar aku dapat berbahagia walaupun tanpa 
bersama dengannya

Dan ya Allah yang tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya..

Ya Allah ya Tuhanku
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu..
Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan 
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hambaMu ini...

Ya Allah...
Cukup lah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat...


by Burhan Sodiq

*terbaca status seorang teman, 
sayangkan ORANG LAIN itu perlu,
sayangkan DIRI SENDIRI itu wajib..! :)

Sama - sama kita renungkan,Assalam




No comments:

Post a Comment